skip to Main Content

Frank & platsvarumärken

Vi har lång erfarenhet av att bygga platsvarumärken – både för offentliga och privata uppdragsgivare. Att sätta ett starkt platsvarumärke, innan spaden sätts i marken, ger riktning och energi i arbetet, skapar intresse för projektet och bäddar för kommersiell framgång. Frank&Earnest jobbar metodiskt och inkluderande för att ge ditt projekt ett försprång i kampen om kunderna.

Kontakta oss gärna!

Peter Wettéus
E-post: peter@frankandearnest.se

Jordan Loraine
E-post: jordan@frankandearnest.se

The Parkside

The Parkside är en ny, kraftfull byggnad på Masthuggskajen i centrala Göteborg. Associationerna går till New York, och det är något vi har tagit fasta på i både namn, grafik och tonalitet. Med konceptet ”City in a House” målar vi upp bilden av en stor och myllrande mixed-use byggnad. Mer om projektet på theparkside.se

Uppdragsgivare: Elof Hansson och Riksbyggen

Lomma Norra

CA Fastigheter äger och utvecklar ett stort område i anslutning till Lomma strand. Frank&Earnest bygger platsvarumärket för helheten, men också för de specifika projekten. Kvirkelhusen är strandnära bostadrättshus med mjukt rundade balkonger. Uppifrån bildar de en form någonstans mitt emellan en kvadrat och en cirkel. Trident Row är ett antal påkostade villor längs en egen kanal. Namnet associerar både till Tritons harpun och lyxiga gatan Saville Row. Mer om projektet på lommanorra.se

Uppdragsgivare: CA Fastigheter

Kulan

I decennier har industriområdet bakom de långa tegelfasaderna i Gamlestaden legat i dvala. Nu har Stena Fastigheter tagit sig an uppdraget att utveckla Kulan till en levande stadsdel. Bostäder, handel, kultur, kontor och vattennära grönska ska väcka de gamla kullagerfabrikerna till liv igen. Frank&Earnest bygger platsvarumärket och ansvarar för marknadsföringen. Mer om projektet på kulan-gamlestaden.se

Uppdragsgivare: Stena Fastigheter

Södra Änggården

Frank&Earnest har ansvarat för platsvarumärke och marknadsföring av Göteborgs nya stadsdel Södra Änggården sedan starten. Med konceptet ”ett skönare stadsliv” ger vi stadsdelen en kraftfull och färgstark identitet. För att göra området till en destination under byggtid skapade och drev vi upplevelsegalleriet ”Vulkano” under ett antal år. Mer om projektet på sodraanggarden.se

Uppdragsgivare: Konsortiet Södra Änggården

Öckerö Hamntorg

Öckerö är en kommun i stark utveckling. På uppdrag av F O Peterson har vi tagit fram platsvarumärket för deras storsatsning att etablera Öckerö Hamntorg, en mötesplats med bostäder, kontor och ett levande torg med handel och matställen. Mer om projektet på ockerohamntorg.se

Uppdragsgivare: F O Peterson

Kvibergsnäs

I Kvibergs bästa läge, med Utby som närmsta granne bygger F O Peterson ett kvarter med bostadsrätter. Frank&Earnest har utvecklat platsvarumärket och den säljdrivande kommunikationen. Mer om projektet på fop.se/kviberg

Uppdragsgivare: F O Peterson

Hisingsbron

Högst en gång per generation bygger man en ny bro. Frank&Earnest fick äran att ta fram konceptet för nya Hisingsbron. Som vi ser det är den mer än bara ett sätt att ta sig över vattnet. Det är en ”Hela-staden-bro”, en ”Ge plats för mer stad-bro” och en ”Välkomna sjöfarten-bro”. Framför allt är den ett sätt för oss att komma närmare varandra. Se filmen med sitt specialskrivna soundtrack ”Genvägen hem”.

Uppdragsgivare: Göteborgs Stad

Gamlestaden

Stadsdelen Gamlestaden kommer att utvecklas rejält de närmaste åren. Att det grävs och bökas har inte undgått någon som varit där. Men hur ser egentligen den lite större planen ut? Frank&Earnest var med och levadegjorde visionen. Här en film som snabbt och överskådligt ger en bild av framtiden.

Uppdragsgivare: Göteborgs Stad

Frank&Earnest är partner i platsvarumärken för ett antal bolag och konsortier: